Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła, że Renault na poprawki swojego silnika przed GP Monako wykorzystało tylko trzy tokeny rozwojowe.
Nowe jednostki napędowe Renault po pozytywnych testach na torze pod Barceloną otrzymały zielone światło do wdrożenia ich już od GP Monako zamiast jak wcześniej planowano od GP Kanady. Jako, że producent nie zdążył przygotować wystarczającej liczby nowych podzespołów, nowe silniki otrzymali w Księstwie tylko Daniel Ricciardo (Red Bull) oraz Kevin Magnussen (Renault).Francuski producent przed GP Monako dysponował największą liczbą tokenów rozwojowych dostępnych do wykorzystania do końca sezonu i mimo znaczącego wzrostu osiągów jednostki po modernizacji cały czas posiada ich najwięcej ze wszystkich czterech producentów.
Renault przez zimę wykorzystało tylko 7 ze swoich 32 żetonów rozwojowych, aby przed GP Bahrajnu wprowadzić poprawki warte 1 token. Przed GP Monako FIA poinformowała, że Renault do końca sezonu pozostało 21 talonów, czyli że poprawki w jednostce napędowej V6 turbo dokonane przed GP Monako kosztowały ją tylko 3 żetony.
„Musicie zupełnie odciąć się od łączenia żetonów z osiągami” mówił Cyril Abiteboul z Renault. „Można wykorzystać 32 tokeny bez wyraźnej poprawy osiągów, a dzięki jednemu żetonowi można w magiczny sposób wiele zyskać.”
„Rozumiemy, że w tym roku mamy znacznie większy współczynnik osiągów na żeton niż w zeszłym.”
Należy również pamiętać, że w przepisach technicznych istnieje furtka, która umożliwia dokonywanie zmian w silniku bez ponoszenia kosztów w postaci tokenów, jeżeli poprawki w silniku wiążą się z poprawą niezawodności jednostki.
Poprawki silnika Renault według doniesień mają jednak gwarantować zespołom nawet pół sekundy poprawy na okrążeniu.
Poniżej przedstawiamy listę wykorzystanych i dostępnych żetonów rozwojowych przez poszczególnych producentów silników.
- Ferrari - 26 (6 pozostało)
- Honda - 18 (14 pozostało)
- Mercedes - 21 (11 pozostało)
- Renault - 11 (21 pozostało)
28.05.2016 17:12
0
Swoją drogą jakie błędy przy projektowaniu musiała honda popełnić. Skoro Renault zużywając po kilka talonów jest w stanie robić postępy a honda potrzebuje całkowitego przebudowania silnika.
28.05.2016 18:23
0
podstawowy, włożyć kompresor w układ V, gdzie odprowadzenie ciepła jest słabe i to główny powód dlaczego H nie może dać pełnej mocy układu bo następuje overheating...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się